donderdag 26 februari 2015

Het ach hun commentaar ,

waar ik vanaf wil , totalitaire maatschappij is heel iets anders dan wat zij willen , een totalitaire relatie , zij zien niet in dat ik geen verplichting heb om met hun zo om te gaan als zoals ik omga met mij familieleden of directe vrienden , een oude vriend van mij ook uit Delfzijl liep ik ooit zelfs voorbij in een Oriëntaalse supermarkt bang voor het worden beschuldigd van het zijn zoals zij , maar voor hem en mij later een nog altijd tolereerbare te betalen prijs , dan mijn of zijn individualiteit ondergeschikt maken aan hun zoals het hier ook staat een aftakeling naar de stenentijdperk , waar er dus vastomlijnde gedachten zijn over dat soort onderwerpen , waar je als mens op die manier zoals het lukte in de jaren constructief over te praten , maar wat al weer gelukt is , in Nederland althans , de uithuisplaatsing ter bescherming van een kind , kwam weer vaker voor als in een soort weeshuizencultuur van honderd jaar geleden , inplaats van dat er bescherming geboden werd aan het kind en de ontwikkeling van iedere gezinslid , een hypocriete tegenstelling van het gezin de hoeksteen van de samenleving te vinden , met alleen maar het 24 uurs toezicht of financiële omstandigheden nog als criteria , en niet eens de psychologische omstandigheden die zelfs beter waren soms , dan daar in zo'n opvanghuis waar een kind voor het eerst met allerlei negatieve dingen in aanraking kwam .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten