donderdag 19 februari 2015

Oké in Amerika wil iemand,

niet zo snel uitzoeken hoe je dat in het Nederlands schrijft, en ik ben er gezien dat fundamentalistisch gedoe er op tegen dat iemand een religieuze hiërarchische rol gaat aanmeten, zonder ook maar ooit door de erkende kerk, of synagoge of moskee te zijn opgeleid in theologie en dogma, en ongetwijfeld nog veel meer opleiding, het celibaat is voor mij ook een ding daar moet je als Priester ook afstand van kunnen doen, dus wel trouwen, met vaak ook die verdediging, "Wat weet jij nou van het hebben van een gezin?", die dan niet meer klopt, een Priester moet het beter weten vind ik wel inderdaad, in die zin van begint eer ge begint, denk na over iets voor dat je het doet, (of vooral daarom ook niet doet!, voor die Vrij Gemaakte Baptisten), maar daarna is er nog een ander probleem, met het celibaat te hebben afgeschaft mag je dus er wel vanuit gaan dat, soms propvol zitten op Zondag en soms niemand, geen leuke is, en dat weer door dus het probleem van verdedeling van de aandacht over de Katholieke kerkgenoten, dus even zo gesteld dat ik terecht vind dat je mij als volslagen vreemde mij geen vragen mag stellen over religie, om eigenlijk je eigen leven te verbeteren en niet de mijne, of dan weer omdat religie dan toch weer verbonden is met het privéleven waar je recht op hebt, ook tijdens je biecht of psychiatrische sessie kan je het ook mee vergelijken, en daarna de tijd nemen of houden of juist niet is een probleem die je niet oplost na het niet meer hebben van het celibaat, maar je hebt wel meer geleerd over het hebben van een gezin wat kan helpen, en nogmaals om dat soort gedrochten als Islamitische Staat Irak en Syrië, alleen dat, of om sommige extreem-rechtse dingen met een net zo onterechte band met de Christelijke religie, vind ik dus dat het niet mag, niet iets anders zijn dan wat een Paus niet toestaat, of een Ayatollah of Rabbijn (de allerhoogste titel ken ik niet, ook voor Netenyahu een les wat weten we van 'de' Joden), nee wie een Barmitswa wil voor hun kind, met Rabbijn zodat het een Barmitswa is, moet net als een Christen naar de echte school, en na Protestants is er eigenlijk geen school, maar bizar radicalisme zoals het blijven hacken van mijn telefoon of nog ergere dingen, zoals ze het voor elkaar kregen met bijvoorbeeld Alison en mij, en ongetwijfeld ook anderen, maar minder makkelijk misschien ook, en is het daarom wel goed dat ik nog bloggen kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten